torsdag, mars 09, 2006

Vinter, barn och vin!

Jag ska kasta ut TVn, i alla fall spärra den för alla väderprognoser som talar om kyla och snö. Sätta upp rullgardiner med södrahavsmotiv i alla fönster. Jag ska låsa in mig med värmen på max tills i slutet på maj! Jösses vad vintern biter sig fast!
Nåja, jag vet att man inte ska klaga när man får vara hyfsat frisk och allt "flyter på", men det är svårt att låta bli.

När jag hämtade Johanna idag efter mitt jobb så sjöng hon hela vägen hem. Gud vad det är underbart att se att ens barn mår bra och verkar nöjda med tillvaron. När vi sen kom hem så blev jag ännu gladare, Johanna får Julia att skratta ett riktigt sånt där bubblande och oemotståndeligt skratt som bara ett litet barn kan. Man kan se hur mycket systrarna älskar varandra och dom är så otroligt "goa" tillsammans. Jag var upp nyss och tittade på dom när dom sov, jag kan stå hur länge som helst och bara njuta av att se på dom!

Nu är jag trött och ska gå upp och göra resten av familjen sällskap för om inte alltför många timmar är det full fart igen, men då mina vänner är det fredag!!! :) Vi har en flaska Rawsons Retreat stående i skåpet, undrar om den blir offer för fredagsmiddagen i morgon kväll?

Ber att få önska en trevlig helg!

1 kommentar:

Jonas Gardsiö, Idre sa...

Jag vill ha vinter åtminstone 2 månader till, här i Idre alltså. Eller vinter och vinter. Vårvinter är kanske en bättre beskrivning. - 20 på nätterna och plusgrader på dagen under klarblå himmel.

Det blir nog en flaska rött här också i kväll. Trevlig helg!

Länk till din blogg från min fr.o.m. nu förresten. /Jonas Gardsiö, Idre.