måndag, mars 13, 2006

Fredag fast det är måndag!

Tjohoo!! Jag är ledig! Har tagit semester från den 14:de-21:a! Snacka om vardagslyx! Det bästa av allt är dock att vi inte har något inplanerat! Ohh så skönt!
En massa projekt har man ju i alla fall, men inte något bestämt att det här, det här, det här och så... det här, skall göras! Bara göra saker när dom faller en in!
Jag har konstaterat att med åren så ändras ens syn på vad som är viktigt och vad som verkligen betyder något. För 15 år sen så hade en sådan här ledighet betytt en massa åkande, kanske lite festande, skruvande med gamla bilar mm. mm. Men nu betyder det att umgås med familjen, kanske hälsa på nån vän, kanske ta en tur och fika... ja, ni ser, allt förändras. Jag tittade på det jag nyss skrivit och tänkte; Tråkmåns, du låter ju som en präktig Svensson. Jo, jag kanske är det då... men huvudaken är väl att man mår bra! Jag har aldrig varit en sån som bryr mig särskilt mycket om vad andra tycker så varför börja nu?

Johanna har kommit in i en riktig skapandeperiod. Hon pysslar, ritar, tejpar och klipper hela dagarna. Idag har hon lekt affär och gjort en massa saker som hon sålt. Gissa vad hon har för valuta? Jo, pussar!! Snacka om att pappa och mamma gärna handlar! Smart affärskvinna kommer det bergis att bli.

Nu skall det slappas framför dumburken! Skriver mer sen om jag orkar!

Be good out there!

Inga kommentarer: