lördag, maj 12, 2007

Äntligen fredag.

Jahapp… Fredag igen. Känner mig helt slut. Från klockan 11 till 17, eller i alla fall till 16 har telefonen på jobbet ringt oupphörligt samtidigt som kunderna kommit i flock. Jo jo, det är jättekul att det rör på sig! Klart att det skulle vara tråkigt att sitta och bara vänta på att något skulle hända, men jag tycker att det någonstans skulle kunna finnas ett litet mellanting mellan kaos och stiltje. Nåja, jag red ut stormen och jag tror inte att någon av de som fick vänta är förbannade, dom såg ju i alla fall att jag var ensam där och att jag gjorde så gott jag kunde… Nu ska jag försöka att släppa allt, även om jag ju vet att det inte går. När jag sover så gör jag det med PDA’n bredvid sängen för att kunna skriva ner det jag kommer på att jag glömt eller lovat. Nåja… slutklagat nu, jag lovar.

Det är snart sommar! Kan ni fatta det? Efter en lång eländig tråkig vinter så ser man det gröna gräset, de skirt gröna björkarna och känner hur jorden vaknar till liv igen… underbart!

Nu ska jag försöka hitta några låtar med så vitt skilda artister som George Thorogood, DIO, Johnny Cash och Joan Jett!

Lev idag…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Holy Diver, Monday morning...vad en nu heter och I love rock´n roll kommer jag på.

Jonas

Anonym sa...

Å, vad jag känner igen din arbetssituation med min egen.
Trodde slavarbete var avskaffat i Sverige för länge sen men ack vad vi bedrog oss.
Det är "bara" att bryta ihop och komma igen.
Snart är det semester! :-)
Take care! /Kerstin