måndag, maj 14, 2007

Barnaga...

Nu är jag arg…

Hörde på TV igår att man upptäckt ett ökande antal fall av misshandel mot barn i familjer med utländsk härkomst. Man hade talat med fler organisationer som säger sig stödja barns rättigheter och säkra deras trygghet och hör å häpna; Ingen av dessa organisationer sade sig beredda att ta strid för dessa stackars barn. Varför? Jo för att man sade sig vara rädda för att bli indragna i diskussioner om att vara rasistiska! Men vad fan säger nu jag på ren svenska… Hade man märkt att norrlänningar spöar sina barn så hade man gjort något… eller skåningar eller dalmasar, men när det är invandrarbarn som far illa så vågar man inte göra något för man är rädda att bli kallade för rasister?? Vad ger detta för signaler? Detta om något är väl diskriminerande tycker jag. Herregud, ta och hjälp dessa stackars barn till ett värdigt liv utan slag och förnedring. Jag är inte rasist, men jag hävdar med en åsnas envishet att om man kommer till ett land och bor där så får man vackert lov att lyda detta lands lagar och barnaga är faktiskt förbjudet i Svea Rike 2007, så vad är problemet?

Apropå lagar så är resten av det svenska rättsväsendet ganska genomruttet. Ett exempel:

1.
En företagare döms till ett halvårs fängelse för en förseelse som handlar om pensionsförsäkringar. Jag vill inte närmare gå in på detaljer, men kan säga så mycket som att dennes trovärdighet är ganska stark, även hos myndigheterna. Denna dom är nu överklagad, men faktum kvarstår dock att den domen föll från början.

2.
En person har under upprepade tillfällen misshandlat sin sambo och livskamrat. Endast en av dessa gärningar kan styrkas i rätten trots många vittnen. Personen i fråga döms till villkorlig dom…

Vad säger nu detta oss? Jo, lura inte staten på pengar, eller ens något som kan liknas vid detta, ty då åker du dit. Om du vill göra något utan att riskera ett långvarigt straff så kan du alltid slå ner någon på gatan eller misshandla din fru.

Kan bara säga att jag skäms över att vara svensk i dessa lägen.

Våra Landsting köper vårdplatser av varandra, varför kan inte den svenska kriminalvården köpa fångplatser till exempel på Grönland eller Sibirien?

Nu har jag fått spy ur mig lite, så nu känns det bättre!

Inga kommentarer: