fredag, februari 24, 2006

Vill ha vår!


Säger bara en sak! Maques De Borba! Gott rödvin, fyllig smak, passar utmärkt till lättare kötträtter, grytor mm.
Nåja, jag är ingen vinkännare, men gott vin och god mat i trevligt sällskap är i alla fall något av det bästa som finns!

Varför skall man nu ha en blog? Ja, jag säger som dom skulle sagt "over there" "It beats me". Men det är kanske som en säkerhetsventil där man kan släppa alla konstiga tankar fria och bara skriva av sig... Det är ju mest synd om Er kära vänner som skall läsa allt mitt svammel, men jag kan ju passa på att säga att det är valfritt att läsa!
Jag önskar att jag var lika duktig att fängsla läsare genom det skrivna ordet som en del kåsörer är, jag beundrar dom verkligen, att man kan skriva fritt ur hjärtat om i stort sett vadsomhelst och att det ändå blir spännande att läsa för de allra flesta.

En liten reflektion innan jag nu hoppar i lopplådan för natten:
Om nu det finns något väsen som skapat himmel och jord och denne någon hade avsett att vi skulle leva i denna kalla nord, varför gav han/hon oss inte päls då? Du store tid vad jag börjar bli less på vintern! Detta brukar i och för sig inträffa redan i oktober månad, men tycks bli värre för varje år.... Det är bara att konstatera att jag är född i fel land. I dag kändes det extra mycket, då min chef och hans fru drog till Thailand. Skulle det inte ha varit jag som åkt i stället? Jo... nog känns det så!
Nåja, vi är så sakterliga på väg mot en vår och det gläder mig verkligen! Hoppas att den blir fin och varm!

Till alla mina vänner och bekanta som (eventuellt) läser denna blog, skriv och kommentera, det är alltid roligare med en tvåvägskommunikation på sådana här forum!

Lev väl!

Inga kommentarer: