söndag, februari 26, 2006

Hemma igen!

Jaha, då var man ensam då... Jösses vad ett hus kan kännas tomt och tyst när man är van att det är liv och rörelse hela tiden!
Jag har träffat S och E i Mora. Oh vad kul det var att få träffas och prata, man borde göra det oftare...
Jag körde som sagt Katarina och Julia till bussen i Mora. Varför finns det ingen regel som säger att man vid vissa tidpunkter i livet borde göra vissa tester för att se om man fortfarande är lämplig som bilförare? Jag har aldrig påstått att jag är någon perfekt bilförare, men vissa saker man sett idag får en att känna ett visst obehag! Varför tar inte polisen ut sina fina videobestyckade civila bilar och åker RV70 några gånger mellan Mora och länsgränsen i söder? Jag slår vad om att dom skulle höja säkerheten på våra vägar väsentligt genom att plocka bort dessa dårar som kör om på backkrön, kastar sig ut i en alldeles för liten lucka från en sidoväg etc. Varför lägga ner fler miljoner på dessa fartkameror, när man skulle uppnå samma resultat, om inte bättre, genom att finnas där ute och plocka dom verkliga galningarna!


Ja, då har man fått spy ur sig lite då... Sen kan ju även sägas att i dessa dagar är jag glad att jag inte bor i Mora! Mora är inte riktigt anpassat för den ansamling av människor som Vasaloppsveckan innebär. För den som känner till Mora så kan jag berätta att det var tvärstopp från Noretrondellen och ända in till centrum på eftermiddagen i dag. Jag skall åka upp till Idre till helgen... gissa vem som åker över Orsa istället!

Nu skall jag äta lite i min ensamhet, så får vi se vad kvällen har att ge!

1 kommentar:

Unknown sa...

Jätteroligt att få läsa dina tankar om saker och ting :)
Håller med dig om galningarna i trafiken, vi var i Mora igår (Tjejvasan) och det var inte så kul...
Försök njuta av din vecka ensam, snart har du gänget hemma igen.

Kram på dig!