måndag, september 04, 2006

Att välja eller inte välja...

Herre du min milde skapare, vad jag är trött på valtjafset. Varför har somliga människor inte vuxit ur sandlådan ännu? Sitta dag ut och dag in i TV, Radio och Tidningar och kasta skit på varandra, men herregud, vi talar ju om vuxna människor här!
Min äldsta dotter fyllde nyss sex år och jag hävdar, jo jag vet att jag är partisk, bestämt att hon har en betydligt högre koncentration sunt förnuft och kreativitet i sig än många av våra folkvalda.

Här sitter alltså dessa människor på sina bakdelar och strider om oss väljare inför valet. Jag anser att man borde ha personval i Sverige, där man överhuvudtaget inte brydde sig om partitillhörighet. Jag har ett annat rätt kreativt förslag. Varför inte låta våra folkvalda byta identitet med oss "vanliga" dödligaför tex ett halvår. . Att klara sig på vår lön och med våra skulder tror jag att skulle vara en nyttig upplevelse för samtliga politiker. Jag ska snacka med min chef, så är saken klar! Kom till Tele Teknik AB om några veckor så får vi se om det är Bodström, Persson eller kanske rent av Ringholm som hjälper er i butiken!

Lev väl och rösta rätt! (Inte för att jag vet vad rätt är i det här fallet.)

1 kommentar:

Unknown sa...

De bara lovar och lovar så här i valtider. Undrar om det spelar nån roll vad vi röstar på? Det lär väl inte bli nån skillnad :(

Sköt om dig!
Kram!