tisdag, oktober 01, 2013

Kreta 2013-09-17

Vaknade och åt frukost i princip när dom öppnade vid 8. Packade sedan det sista och gick till bilen för att åka till vårt älskade Elafonisi. Ett litet stopp blev det i Maleme för att köpa ett cyklop och en snorkel till oss vuxna! Halvvägs till målet så såg vi att vägen var avstängd, vi blev dirigerade en annan väg, som minsann inte var någon åttafilig motorväg. Jag måste erkänna att jag aldrig kört bil på sådana vägar! Mitt uppe på en bergrygg med säkert 200m ner på varje sida, utan så mycket som ett litet vägräcke ens... Men vi kom fram till slut till vårt paradis, den underbara stranden vid ön Elafonisi, som inte helt utan grund kallas Kretas Maldiverna! Vi badade, snorklade och solade allt vad vi orkade tills det var dags för lunchpacken. Efter denna vadade vi över till Elafonisi, där vi fotade, badade och snorklade lite till. Vi vadade sedan tillbaka, via öns östra sida där vi jagade rosa snäckor. Lite vätske och glasshandling blev det sen innan vi satte oss i bilen för en färd hemåt som vi sen skall glömma. Vi åkte kustvägen mot Kissamos och den var nog det vackraste jag någon gång har sett! Något som verkligen i USA skulle platsat som "Scenic Highway"!
Väl hemma så duchade en del av oss och sedan var det dags för middag. Efter denna blev det lite spelande och lite internet-tid i baren innan vi gick upp för att sova. Jag satte mig på altanen för att skriva detta och njuta av den ljumma kvällen!

Inga kommentarer: