lördag, maj 02, 2009

Rapport från Hosjö.

Idag har det varit ett strålande väder. Julia har gjort sin sista danslektion före sommaren och det har inhandlats skor på stan.
I ett anfall av arbetsiver har det även blivit några meter staket målat. Vi strök ju bara det nya staketet med två lager Falu Rödfärg, trots rekommenderade tre lager... Dumt huvud får kroppen lida sägs det, men nu är det i alla fall ett tredje lager på gång!
Grillen har också fått jobba idag. Det blev grillkorv med bröd till lunch och marinerad fläskkarré till middag. En flaska MASI blev det till köttet och nu sitter undertecknad och sippar på en Makers Mark. Jo jag vet att det är en Bourbon och inte en singelmalt, men faktum är att jag gillar både den och Jack Daniels som omväxling!

Johanna har en kompis här som ska sova över, vi får väl se hur mycket sova det bli, men det är ju i alla fall kul att dom vill försöka!

Hoppas ni alla har en fin vår och att det blir en kanonsommar! Jag tycker vi är värda det efter denna vinter!
Vill bara innan jag avslutar för dagen lämna några länkar på sidor som jag tycker är värda att läsas.

Tiina från Lappo
Nina från Lappo / Mariehamn
Jonas från Idre
Camilla från Sälen

1 kommentar:

Unknown sa...

Visst är det skönt att sommaren är på väg! Även om vi här i Sälen haft både regn, åska och snöfall sista dagarna!
Men snart så :-)

Kram!