tisdag, juni 03, 2008

Vad är det för fel...

... på det samhälle vi lever i?
Hur kan något som kallas livstid vara 24 år? Ska vi inte leva längre eller?
Ja, jag tänker så klart på Mattias Flink, det skrivs rätt mycket i lokaltidningarna om denne man just nu. I juni 1994 sköt han kallblodigt ihjäl sju personer i lilla Falun, oklart för mig varför, men det verkade som någon form av frustration för en förlorad kärlek eller något liknande. Nu håller man på att kohandlar om huruvida denne mördare skall få sitt livstidsstraff tidsbestämt... jag tycker absolut att hans straff skall tidsbestämmas, hur vore det att sätta tiden på hans inlåsning till ca 120 år! Jag anser i alla fall med en åsnas envishet att har man tagit livet av sju oskyldiga människor, så har man förverkat sin rätt att vandra fri på denna jord. Jag kan komma på minst tio olika mumsiga straff för detta tilltag, men jag kommer för allas trevnad att låta bli att gå närmare in på detaljer i detta forum.
Jo, jag vet att det blir mycket klagande i mina inlägg, men jag skriver bäst (och mest) när jag är upprörd över en eller annan orättvisa eller annat som inte verkar rätt.
Varför skall man inte kunna ha ett ovillkorligt och definitivt fängelsestraff? Ett straff som man utan tvekan skulle kunna avnvända på liknande galningar! Sluta dalta med grovt kriminella! Hjälper inget annat så lås in dom och kasta nyckeln!

Inga kommentarer: