lördag, maj 17, 2008

Godnatt jord...

Fy f-n säger jag bara! Det snöar ute... Inte så där lite fjössigt som det kan göra på våren utan flingor stora som B-52 bombare, blöta och många! Det har hållit på hela dan, vissa ställen runt Falun har fått upp till 20 cm! Where the hell is the world comming to? Jag som dessutom skall åka på tävling i morrn! Fatta hur kul det är att gå en fälttävling i pistolskytte när det är en plusgrad och blötsnö! Frivilligt? Jo, förvisso, men det är en av de få tävlingar jag kommer att kunna åka på i sommar, så jag vill passa på om jag ska kunna få lite rutin!
Sedan ger våra folkvalda jävlar mig krupp också! 27,50:- för bensin är målet! Jösses säger jag! Det syns vilka som sitter på sina feta arslen i Stockholm med fläsklöner och åker gratis på skattebetalarnas bekostnad! Nej du Reinfjärt eller vad du heter, byt liv med mig ett par månader så skall du få se att det inte är så kul att vara beroende av bil när några hönshjärnor höjer priserna för drivmedel långt över smärtgränsen! Dessutom har dom mage att skylla alla höjningar på miljön!?! Jamen herregud säger jag bara! Det privatbilismen släpper ut på ett år, får vi i skallen på en dag från våra grannar i öst och deras kolkraftverk! Börja jobba på det i stället! Det är klart att vi skall vara rädda om vår miljö, men jag anser att dom borde börja i rätt ände och med rätt saker!
Nu ska jag ta en Whiskey!

Inga kommentarer: