söndag, december 30, 2007

Slalom!

Idag har jag åkt slalom! Eller för att vara mer exakt så har jag och Johanna åkt slalom, Katarina och Julia höll till i pulkabacken. Vi åkte upp till Idre Fjäll på förmiddagen och konstaterade snabbt att vi inte var de enda människorna på jorden som kommit på samma lysande idé! Jösses vad mycket folk det var, man har glömt hur det kan se ut häruppe under högsäsong. Efter att med ett visst mått av våld parkerat bilen halvvägs upp i en snödriva (enda lediga platsen) så skulle jag köpa liftkort… där kom den andra chocken för dagen; 260:- för tre timmar! Jo, jag fattar också att det kostar en massa pengar att hålla en sådan anläggning igång, men det känns lite som syndapengar när man i stort sett uppehåller sig i barnbackarna. Vi hade i alla fall ett underbart väder på förmiddagen med -6 grader och strålande sol, eftermiddagen bjöd tyvärr på lite snö och blåst och jag kom på varför det var bra att ha slalomglasögon!
I vinter ska vi i alla fall försöka åka till Nybro utanför Borlänge och åka lite mer slalom, för Johanna gillar det och vem vet, på sport eller påsklovet är vi kanske tillbaks på Idrefjäll och trängs!

Idag skulle för övrigt min far ha fyllt 75 år. Jag var ner till hans grav och tände ett ljus i kväll. Jag sänder dig en tanke käre far och önskar du hade kunnat vara hos oss och uppleva tjejerna och vara med på en massa upptåg!

Inga kommentarer: