tisdag, december 18, 2007

Så ¤%#" kallt!

Vintern tillhör inte min favorittid på året, det vet nog alla i min närhet, men det som skrämmer mig mest att det blir bara värre med åren! Snart känns det väl som om det är vinter året om, bara ett par månader med lite sämre skidföre! Ja ja... jag vet att jag inte ska sitta och klaga utan göra något åt det, nej inte åt vädret så klart, men min situation! Men här blir det svårt, jag har ju familj, jobb och hus. Det är inte så bara att rycka upp allt med rötterna och dra dit det är varmare, men sugen blir man! Jag är ju inte så värst religiös, men OM det finns en Gud och han (hon) hade menat att vi skulle leva i denna kalla nord, så borde vi ju födas med päls!
Nu är det ju i alla fall jul snart och efter den kommer nyår och se... då vänder det! Så hav förtröstan alla vinterhatande jämlikar!

Inga kommentarer: