torsdag, oktober 25, 2007

Säljkurs!

Idag har jag varit på en lite annorlunda säljutbildning. En kille som heter Mikael Espencrona lärde oss inte att sälja, utan lärde oss att lära våra kunder att köpa!
Det är ju klart som tusan att kan vi få våra kunder att inse att dom behöver just den lösningen vi vill sälja, till det pris vi sätter, då har man gjort en bra affär och har även en nöjd kund!
Resan till och från Stockholm var bekväm idag, tack vare den nya motorvägen mellan Gävle och Uppsala. Perfekt för alla som pendlar ofta mellan Falun och vår kungliga huvudstad. Men färden från Solna och ner till Hammarby var inte lika bekväm… Jag skulle bli vansinnig om jag varje dag var tvungen att sitta i dessa bilköer. I dag tog det tvärstopp redan strax söder om Väsby.
Snart är det helg igen, tiden går fort. Johanna ska följa med farmor upp till Idre och vara där på höstlovet, kul för både henne och farmor!
Nu ska jag försöka ta mig till sängen för att få nån timmes sömn innan klockan ringer, jag har blivit bättre på att komma i säng nu, försöker i alla fall att sova minst fem timmar per natt och det märks inte minst när man ska upp på morgonen!
Lev väl så hörs vi snart igen!

Inga kommentarer: