måndag, oktober 08, 2007

Bök och strul...

Min kära mor installerade (nej inte hon själv) en jordvärmeanläggning för två år sedan, det företag hon valde som leverantör / totalentreprenör lovade att komma dit och plöja ned slangen i marken, nästan helt utan åverkan på tomten, en väninna till mor har anlitat samma företag med ett mycket gott resultat. Jag åkte upp en helg och tog ner dom träd som skulle bort för att maskinen skulle komma fram på tomten. Men sedan började det... helt plötsligt stod en fullstor bandgrävare på en trailer och föraren kliade sig i huvudet och undrade var han skulle få plats att gräva, det visade sig då att man hade skickat den lilla smidiga maskinen, som man lovat använda, till Värmland!! Mamma fick resolut skicka iväg den stora maskinen och fick till svar när hon ringde upp firman som "hade hand om det" att man ju bara skulle behöva ta ner några fler träd...
Idag ser det ut som en blandning mellan ett kalhygge och en leråker och till råga på allt elände så blåste två av dom tallar som trots allt blev lämnade kvar ner över uthuset för några veckor sedan. Nu väntar jag svar på ett brev jag skickat till företaget med krav på ersättning för diverse utlägg, samt en garanti för att man inte förstört rotsystemen på fler träd. Mitt föräldrahem gränsar till en förskola och jag vill INTE ens tänka på vad som skulle kunna hända vid en höststorm om fler träd skulle blåsa omkull!
To be continued...

Inga kommentarer: