måndag, juli 16, 2007

Solen!!

En dag med underbart väder. Julia slog upp sina ljusblå vid halvsjutiden och Johanna ca en halvtimme efteråt. Vi åt frukost, rev förtältet och gjorde vagnen klar för avresa innan det bar av till parken. Vi insåg att vi gjort rätt som fixat karusellerna redan igår när vädret var lite sämre för idag var det folk både högt och lågt. Vi hälsade på i reptilhuset där jag även fick med mig ett bildbevis på att jag hållit i en Tigerpyton! Fantomens grotta fick ett besök till och sedan gick vi till Getterna och de andra klappvänliga djuren. Vi åt den medhavda lunchen och tittade vidare på djuren innan det blev dags att ge sig mot campingen för att checka ut.
Vi vände kylaren mot Mariefred där vi tog in på en mysig familjecamping. Efter en middag bestående av köpmat (Pizza och Kebab) så gick vi för att bada. Det stod på en skylt att vattentemperaturen skulle vara 19 grader, men jag måste i ärlighetens namn misstro den som skrivit av termometern, jag tror det skulle ha stått 9 grader istället… Brr…
Sedvanliga nattningsprocedurer av barn och sedan en lugn kväll.

Vädret: 26 grader och strålande sol.

Inga kommentarer: