söndag, februari 04, 2007

Helg!

Lördag… Vad det är underbart med helger. Speciellt efter en vecka som varit grymt jobbig, jag har jobbat måndag till fredag och det är väl inte så ovanligt eller jobbigt i sig, men det är 10 ggr tyngre att göra det med denna eländiga hosta och snuva som aldrig ger sig. Sedan har jag haft skytte med nybörjarna i tisdags från 19 till 22 och teorikväll samma tid i torsdags så nu känns det att det är befogat med lite ledighet.

Idag har vi varit till Ornäs och köpt skridskor till Johanna, det medförde ju så klart även att hon skulle ut och testa dom när vi kom hem! Julias middagsvila blev störd av hosta så hon fick bara sova en kvart, men hon var trots det inte ett dugg sur eller kinkig i eftermiddag, utan lekte på som vanligt ända fram till sängdags.

Kvällen tillbringades i soffan med en Bacardi och Cola, tittandes på Mankells Jokern. En film som var bra, men ändå inte det bästa jag sett. Det finns ingen som kan få mig att tycka att herr Henriksson är en bra Wallander, nej ge mig Rolf Lassgård!

Nu är det bara jag som är vaken och jag har tänkt ändra på det också genom att hoppa ner i lopplådan och tryna några timmar. Ska bara kolla mailen och slå en kik på Blocket först.

Lev väl!

Inga kommentarer: