söndag, januari 28, 2007

Rapport från sjukutskottet.

Jaha, söndag kväll igen och i morgon stundar jobb. Det är första gången på två veckor! Jag är inte den som brukar bli förkyld så lätt och om jag blir det så brukar det som mest handla om 4-5 dagar, men den här gången var det annorlunda vill jag lova. Första veckan var det hosta, heshet och lite feber som gällde och när jag trodde att allt var på väg att bli bra framåt helgen, ja då tog skiten ny fart! Jösses säger jag vad slut man blir av att hosta i två veckor, både av att man inte får sova och att man ju sliter sönder sig överallt.

Nåja, den här bloggen tenderar tyvärr alltmer att bli någon makaber blandning mellan ”Rapport från sjuksängen” och ”Klagomuren”, det var inte min mening att det skulle bli på det viset, men jag har upptäckt hur mycket lättare det är att skriva om sådant som inte är bra jämfört med det som är roligt och stimulerande. Det är som när man skriver musik, det blir mycket hjärta och smärta och texter om ”bad things”. Jag och en kompis till mig, som jobbar en del med musik, satt och pratade om blues en gång. Bluesen är ju sprungen ur missförhållandena i södra USA s bomullsplantager. Kompisen frågade mig om jag visste vad det brukade stå på bluessångares gravstenar? Jag svarade så klart nej på den frågan, då jag inte har några avlidna bluesmusiker i min bekantskapskrets. Svaret jag fick var, så här i efterhand, ganska självklart… ”I did’nt wake up this morning”. Häpp… Behöver ni förklaringen till den så bara maila.

Apropå musik ja, är det någon av er som ännu slinker in här och läser mina tankars irrfärder som spelar eller sjunger något? Jag är så grymt sugen på att börja spela i något band igen. Trummorna fixar jag, gitarr och sång kan vara klart också men sen blir det svårare. En sångare/sångerska, någon på bas och kanske någon som kan hantera klaviatur? Hör av er vet jag, det är kul med musik, även om det bara är på källarnivå.

Nu ska Bobo sova, men det finns viss risk att jag skriver snart igen!

1 kommentar:

enAnnan sa...

Härligt att höra att du är bättre igen.
Håll er friska nu.

Och visst är det enklare att skriva om hjärta och smärta.
Man "tycker" liksom mer och mer högljutt om det är något som inte passar. Och bra att skriva av sig dessutom..

Kram