måndag, oktober 09, 2006

Tankar om allt och inget.

Jag skulle gå och lägga mig tidigt i kväll… Nu är klockan 00.25… Jaja, det är bara att acceptera, jag är nattmänniska.

En helg har gått, jag fattar inte hur tiden kan gå så fort. Nåja, jag har i alla fall hunnit med att putsa fönster och gardinerna i vardagsrummet fick vi ju också bytta, men i alla fall, det känns som om någon har stulit en dag minst!

Ekonomi… det är ett ord som kan vara både prestigefyllt och ångestladdat. Idag var det det sistnämnda. Vi var på Coop och handlade. Visserligen mat för en vecka och lite till, men i alla fall…. Drygt 1200:- slutade det med!! Det gick ner i två kassar, låt vara stora sådana, men ändå. Det är dyrt att leva må jag säga, men men… det är dyrt att dö också, så man kämpar påJ

Mina tankar vandrar iväg ikväll som så många gånger förr till Kalifornien. Jag skulle ha gett rätt mycket nu för att få susa genom bergspassen mot 29 Palms eller att få njuta av utsikten någonstans efter highway 1 mellan Los Angeles och San Fransisco. Varför är man född i fel land? Jaja, jag vet… Så fort jag börjar nämna min kärlek till det stora landet i väster så kommer en hög med vänner och bekanta och stoppar fakta om utslagning av fattiga, bristande socialt skyddsnät, taskiga semestervillkor och liknande i halsen på mig och ja… jag vet, gräset är inte alltid grönare på andra sidan, men fan så mycket varmare i alla fall den här årstiden.

Nu har jag suttit av ytterligare några minuter här istället för att sova, nåja jag får citera Bon Jovi eller vilka det nu var… ” I’ll sleep when I’m dead”

Ta det lugnt nu! It feels like Monday!

1 kommentar:

Anonym sa...

Att drömma är aldrig fel vet du väl!!

Och nu säjer de att det ska komma snö i slutet av nästa vecka också..

Kram på dig!