tisdag, oktober 31, 2006

Jag säger upp mig!

Nu slutar jag...

Jag slutar att bo här... I det här landet där man bara lever några korta månader, sedan är det kallt, ogästvänligt, snöigt och j-ligt.

Var just på väg att gå och lägga mig när jag tittade ut. Det snöar! Jösses...
Jodå, jag vet att vi haft en varm och fin höst efter en bra sommar, men jag är inte nöjd. Jag vill ha +30 grader året om. Till alla som säger att "Du tröttnar om det skulle vara så!" så säger jag nej, jag skulle inte tröttna. Skulle detta ändå ske, vilket jag starkt betvivlar, så får man väl bege sig till något snöigt ställe några dagar då!

Idag har jag varit hemma med Julia för dagmammorna hade stängt. Johanna är i Idre hos farmor och jag måste säga, fast jag saknar henne enormt, att det har varit underbart att få vara en hel dag med "lillan" och bara vara! Men om jag saknar Johanna mycket så saknar Julia henne mer. Idag gick hon omkring med armarna om sig själv och sade; "-Jajja... Ka..." Det är Juliaspråk och betyder Johanna kram, gud vad det är underbart med barn!

Nu är klockan alldeles för mycket igen och Bobo ska sova.

Gör mig en tjänst och ta bort snön tills jag vaknar!

Inga kommentarer: