tisdag, oktober 30, 2012

En ganska vanlig dag.

Inte något revolutionerande har hänt som egentligen är värt att blogga om, men en sak jag hörde på nyheterna grep tag i mitt sinne. En pingstkyrka i Flen skulle läggas ned, för att församlingen inte hade råd att driva den vidare, jo sådant händer ju i både företag och församlingar, men vem skulle köpa byggnaden? Jo, en muslimsk församling så klart... Jag är inte rasist, jag tror på jämlikhet i allra högsta grad, både mellan könen och i de flesta sammanhang. Men detta får mina nackhår att resa sig! Ok, det är väl bra att ett hus får komma till användning och slipper stå och förfalla, men jag tänker ständigt tanken... Om jag skulle vara en djupt troende kristen som skulle tvingas att fly till ett muslimskt land, skulle jag och mina jämlikar då få bygga en svensk kyrka där, bilda en församling och idka vår kristna tro? Jag skulle inte tro det, vi skulle snarare torteras offentligt, eller råka ut för något ännu värre... Jag är kanske fördomsfull och tänker för snävt, men fan vet...

Inga kommentarer: