tisdag, juli 11, 2006

Min hembygd.

Min hembygd... jösses, det låter som en sång av och med Snoddas!
Men nu är jag i alla fall här, där som barn jag lekt, som dom brukar skalda. Undrar om jag skulle kunna flytta tillbaka och leva här i Idre... Troligen, om man hittade ett bra jobb, men med min syn på vinter och kyla känns det kanske ändå inte som ett bra alternativ. Här uppe är det vinter året om, bara nån månad med lite sämre skidföre... nej, nu var jag elak, men jag minns det året när jag skulle börja skolan i Falun och mamma skulle följa med mig ner för att titta på en bostad. Det var den 10:de augusti och vi fick skrapa is på bilrutorna på morgonen... den 10:de augusti mina vänner, betänk detta. Ok, jag erkänner att det var ovanligt, men likaväl väldigt lite muntert.

Det är i alla fall hemvändardagar här i Idre i veckan och jag ser fram emot att gå dit och se om jag kan stöta på några gamla bekanta som jag inte sett på länge, sånt är alltid kul. Sedan är det tivoli, marknad och en massa annat kul både för ung och gammal.

Mer bilder och funderingar kommer efter hand.

Inga kommentarer: