tisdag, juni 06, 2006

Stöld!?

Vem f-n stjäl alla mina lediga dagar?

För fem minuter sedan var det fredag kväll och nu är det tisdag... Jag räknar febrilt på fingrarna och får det till att jag skulle ha varit ledig i 4 (fyra) dagar. Vänta nu... Finns inte en chans! Ok, jag erkänner att jag kanske är lite medskyldig, men inte till allt. Vi har ju ändå fått en del gjort när jag börjar tänka efter...

* Var till Valbo och köpte ett förtält till husvagnen. (2500:- för ett begagnat)
* Körde undan en del skrot till tippen.
* Oljade in altanen och verandan till tjejernas lekstuga.
* Sållade ur en av komposterna.
*Varit på stan och kollat på "Aya Baya Band" med Johanna och Julia samt åkt karuseller.
* Grillat med Patrik, Madde, Marielle och Rebecka

Tja, en del blev det och det är kanske som de lärde säger; Tiden går fort när man har roligt.

Nu är det tre arbetsdagar innan det är helg igen, den helgen skall jag åka till Sandviken och tävla. Känns väldigt kul nu när det börjat funka bättre! Tävlingsdjävulen sitter på ens ena axel och viskar en massa visdomsord som "Segra eller dö"... Ja, jag vet att jag är fånig, men jag kan inte hjälpa att det är kul att möta utmaningar trots att jag innerst inne vet att jag ju aldrig kommer att bli nån ny Skanåker.

Jag träffade förresten en massa folk som jag inte sett på evigheter när vi var på stan, sånt är kul! Önskar att tiden hade räckt till så man hade kunnat träffat sina vänner lite oftare, men det är ju inte ett bekymmer som bara finns i vår familj har jag förstått.
Appropå folk man sällan träffar... Tack Carina för att du läser bloggen! Sånt är kul att höra och det är det som gör att man sitter här och knappar på småtimmarna! Jaja, missförstå mig rätt... Jag tackar så klart alla som står ut med att höra mina ofta virriga betraktelser på livet här på bloggen.

Nu ska Bobo lägga sig och vänta på John Blund.
Natti natti

Inga kommentarer: